وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با همتای اردنی خود گفت: برقراری صلح پایدار در منطقه مستلزم یک آتش بس بشردوستانه و تضمینی است، بنابراین توافق اسرا مهم است.

وزیر خارجه اردن: هرگونه تلاش برای جابجایی فلسطینیان از کرانه باختری به اردن به منزله اعلان جنگ علیه ماست

«آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان سخنان افراطی وزیران کابینه نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را  غیرمسئولانه خواند و  گفت: هر گونه تغییر در وضعیت اماکن مقدس را رد می کنیم.
وی افزود: به اسرائیل می‌گوییم که نمی‌توان با تخریب زیرساخت‌ها با عناصر مسلح در جنین و شهرهای کرانه باختری مبارزه کرد.
وزیر خارجه آلمان اظهار کرد: اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر، نگران محافظت از غیرنظامیان در برابر حملات شهرک نشینان است. ما نگران افزایش خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری هستیم.
وزیر امور خارجه آلمان همچنین از گفت‌وگوهای فشرده با اتحادیه اروپا برای تکمیل توافق اسرا در نوار غزه خبر داد.
آنالنا بربوک خاطرنشان کرد: به آتش بس بشردوستانه، عقب نشینی از گذرگاه رفح و تقویت کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه نیاز داریم. برقراری صلح پایدار در منطقه مستلزم یک آتش بس بشردوستانه و تضمینی است، بنابراین توافق اسرا مهم است.
«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن هم گفت: ادعاهای نتانیاهو در مورد محور فیلادلفیا و مرز با اردن را رد می کنیم. ما گفتیم که هیچ رویکردی که غزه را بخشی جداگانه از کرانه باختری تلقی کند، نمی پذیریم.
وی اعلام کرد: از یک ابتکار جامع با جنبه های سیاسی و امنیتی برای جلوگیری از تکرار هر فاجعه‌ای در منطقه حمایت می‌کنیم.
الصفدی افزود: ادعاهای نتانیاهو در مورد گذرگاه فیلادلفیا را رد می کنیم و اسرائیل باید از نوار غزه عقب نشینی کند.
وزیر خارجه اردن اضافه کرد: ما سربازان خود را به عنوان بخشی از رویکردهای امنیتی اسرائیل به غزه نمی‌فرستیم تا آنها را در معرض هیچ حمله‌ای قرار ندهیم.
وی تأکید کرد تشدید تنش در منطقه وجود دارد زیرا دولت اسرائیل در حال تشدید تنش است و از رعایت قوانین بین‌المللی امتناع می‌کند.
ایمن الصفدی ادامه داد: ما نمی‌دانیم اسرائیل از تخریب مدارس، بیمارستان‌ها و خیابان‌ها در کرانه باختری چه سودی می‌برد. هرگونه تلاش برای جابجایی فلسطینیان از کرانه باختری به اردن به منزله اعلان جنگ علیه اردن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.